Pracoholizm. Jak sobie z nim radzić? - Piekniejsze.pl

Pracoholizm. Jak sobie z nim radzić?

Pracoholizm jest problemem, który w ostatnim czasie dotyka znaczną część społeczeństwa. Jak sobie z nim radzić?
Pracoholizm. Jak sobie z nim radzić?
Pracoholizm. Jak sobie z nim radzić?, fot. pixabay.com

Pracoholizm, który z roku na rok dotyka coraz większą część społeczeństwa, jest niebezpieczny i może prowadzić do poważnych konsekwencji zdrowotnych. Dzisiaj, 12 sierpnia obchodzimy Dzień Pracoholików. Z tej okazji powiemy, jak radzić sobie z problemem.

Zobacz też:

Dlaczego paznokcie się łamią? Porady na odżywienie płytki paznokcia

Pracoholizm – co to?

Pracoholizm to obecnie jedna z najczęstszych chorób cywilizacyjnych. Osoby, które na nią cierpią wykazują ogromną chęć dodatkowej pracy, biorą na siebie więcej zadań oraz spędzają długie godziny w biurze, zapominając o czasie wolnym.

Na samym początku przynosi to wiele korzyści. Zwiększa się efektywność, co wpływa na pozytywne wyniki pracy. Nagle przychodzi awans i coraz więcej obowiązków. Wtedy okazuje się, że efektywność nagle spada, zaczynamy być coraz bardziej zmęczeni i zaczynamy mieć gorsze efekty, niż naprawdę przeciętni pracownicy.

Zobacz też:

Jak łagodzić stres? Najlepsze metody

Pracoholizm – jak sobie z nim radzić?

Przede wszystkim pierwszym krokiem do poradzenia sobie z pracoholizmem jest uświadomienie sobie samemu problemu. Gdy przyznamy sami przed sobą, że jesteśmy pracoholikami, każde kolejne kroki przyjdą nam z większą łatwością.

Najlepiej widząc problem skorzystać z wizyty u psychoterapeuty, który znajdzie źródło przyczyny i wypracuje z nami metody, które szybko pozwolą nam zmienić stare przyzwyczajenia. Jednak istnieją metody do samodzielnej pracy nad sobą w domu.

Zobacz też:

Jak odnaleźć szczęście w miłości? ”Modlitwa” Gestalt

Jedną z metod będzie znalezienie hobby. Dla jednych będzie to zapisanie się na siłownie lub na basen, a dla innych na wymarzony język obcy czy kurs szycia. Warto po prostu mieć po za pracą dodatkową aktywność, która sprawi nam radość. Dzięki temu zaczną spadać nasze nadgodziny, gdyż w dni z zaplanowanym hobby, wyjdziemy wcześniej z pracy.

Kolejną świetną metodą jest dbanie o relację z innymi ludźmi. Pracoholicy często bardzo zaniedbują osoby z bliskiego otoczenia, ponieważ za bardzo zajęte są pracą. Tak więc umówienie się z koleżanka na kawę po pracy będzie świetnym powodem, aby szybciej opuścić biuro.

Jeśli istnieje taka możliwość, po skończonej pracy, laptop i telefon służbowy warto zostawić w biurze. Będąc w domu nie będziemy czuli chęcią popracowania, gdyż będziemy mieli świadomość braku sprzętu elektronicznego przy sobie.

Na czasie

Brak danych.