Porządek w miejscu pracy. Jak go utrzymać?

Porządek na biurku
Każde miejsce pracy powinno być urządzone w taki sposób, by korzystało się z niego w sposób efektywny. Oczywiście musi również spełniać wszelkie wymogi BHP. Bałagan w miejscu pracy może znacznie zaburzać skupienie osoby pracującej i obniżać jej koncentrację. Dzięki porządkowi jesteśmy w stanie skupić się na jednej konkretnej rzeczy i nic się rozprasza naszej uwagi, a to sprawia, że pracujemy szybciej. Dodatkowo bałagan może niekorzystnie wyglądać w oczach innych ludzi. Możemy uchodzić za osobę, która jest nierzetelna i nie godna zaufania. Za to ład i harmonia wskazują na profesjonalizm i dokładność.
Zobacz też: Gdy praca staje się sensem życia, czyli o wypaleniu zawodowym
Im mniej, tym lepiej
Na biurku powinno znajdować się jak najmniej przedmiotów. Jeśli masz do dyspozycji szuflady – korzystaj z nich. W nich jednak również powinien być zachowany porządek, by każdą rzecz dało się łatwo odnaleźć. W polu widzenia powinny znajdować się jedynie rzeczy pierwszej potrzeby, np. laptop, długopis.
Ozdoby i gadżety
Ozdoby i dekoracje nie są potrzebne w naszym miejscu pracy, a przynajmniej nie w nadmiarze. O ile mogą umilać nam dzień spędzony przy biurku, to często nam szkodzą, rozpraszając naszą uwagę. Możesz zredukować ilość doniczek z roślinami, zostawić tylko jeden długopis, jedną ładowarkę itd.
Wyrzucanie śmieci
Wyrzucenie rzeczy, które nie są już potrzebne powinno być pierwszym krokiem i wykonywanym codziennie. Im więcej ich się uzbiera, tym gorzej wpływa to na nasze samopoczucie i koncentrację. Dobrym pomysłem jest postawienie pod biurkiem małego śmietnika.
Własne miejsce
Każdy przedmiot powinien mieć swoje miejsce. Jeśli masz do dyspozycji szuflady, ustal, w której jakiego typu przedmioty powinny się znajdować i trzymaj się tego postanowienia. Dzięki temu, zawsze będziesz wiedział gdzie coś znaleźć, a gdzie włożyć. Długopisy powinny być trzymane np. w specjalnie przeznaczonym do tego pojemniku, tak samo inne przybory, takie jak taśma klejąca czy zszywacz. Dokumenty warto posegregować w segregatorach lub przegródkach.
Zobacz też: Jak znaleźć równowagę pomiędzy pracą, a życiem osobistym?