Jak leczyć ból kolan w sposób naturalny

  • Posted by Aisa
  • January 5, 2013 10:23 PM CET
  • 0 comments
  • 1,067 views

Szukasz naturalnego sposobu na złagodzenie bólu kolan? Możesz spróbować zmienić dietę. Coraz więcej badań sugeruje, że nawet niewielka zmiana diety może poprawić stan kolan. Dzieje się tak dla tego, że niektóre produkty spożywcze wykazują silne działanie przeciwzapalne i zdolność do łagodzenia bólu porównywalne z tymi, jakie posiadają leki stosowane w zapaleniu stawów i innych schorzeniach kolan. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, jakie zmiany wprowadzić w codziennym menu by zmniejszyć dolegliwości związane z bólem kolan. 

 

Ryby.

Kwasy omega 3 zawarte w rybach to naturalne środki przeciwzapalne, łagodzą stan zapalny stawów i dzięki temu pomagają zmniejszyć ból. Badania prowadzone w szpitalach klinicznych potwierdzają, ze kwasy omega 3 mogą łagodzić ból i skracać czas trwania porannych sztywności u osób z reumatoidalnym zapaleniem stawów. Najlepszym źródłem kwasów omega 3 w codziennej diecie są łosoś, tuńczyk, sardynki, śledź, dorsz, makrela. Składniki pokarmowe dodatkowo można uzupełnić w olej rybi. Największa zaletą jedzenia ryb jest fakt, iż są one dużo zdrowsze niż leki przeciwzapalne, które mogą wywołać niepożądane skutki uboczne. 

 

Sok pomarańczowy.

Sok pomarańczowy jest świetnym źródłem witaminy C i składników odżywczych, które mogą zabezpieczyć przed chorobą zwyrodnieniową stawów kolanowych. Przez dziesięć lat w Australii na grupie około 300 osób prowadzono badania, które wykazały, że osoby o wyższym stężeniu witaminy C w organizmie rzadziej cierpią na zwyrodnienie kości i stawów kolanowych. Szklana soku pomarańczowego dostarcza około 25% więcej witaminy C niż zjedzenie jednej pomarańczy. Innym doskonałym źródłem witaminy C w pożywieniu są grejpfruty, truskawki i papryka.

 

Szpinak i cebula.

Australijscy naukowcy stwierdzili, że spożywanie dużych ilości luteiny i zeaksantyny zawartych między innymi w szpinaku może pomóc zwalczyć ból kolan spowodowany zwyrodnieniową chorobą stawów. Ponadto luteina i zeaksantyna pozwalają uniknąć chorób oczu i wspomagają dobre widzenie. Do sałatki ze szpinakiem nie zapomnij dodać odrobinę cebuli. Cebula również wpływa na zmniejszenie bólu kolan. Cebula bogata jest w kwercetynę i flawonoidy, które wykazują silne działanie przeciwzapalne. Badania nad artretyzmem wykazały, że kwercetyna spowodowała znaczne zmniejszenie objawów zapalenia stawów. Innymi naturalnymi źródłami kwercetyny są jabłka, winogrona i herbata. 

 

Żywność indyjska.

Dodatek curry do potraw może zdziałać cuda w zniwelowaniu bólu kolan. Dzieje się tak dla tego, że kurkuma i inne przyprawy stosowane w kuchni indyjskiej zawierają kurkuminę, która ma działanie przeciwzapalne. Badania kanadyjskich naukowców prowadzone na zwierzętach wykazały, że kurkumina zmniejsza zapalenia stawów, przez zahamowanie wydzielania enzymu, który powoduje stan zapalny i obrzęk. 

 

Imbir.

Imbir lekarski od dawna stosowany jest w leczeniu dolegliwości żołądkowych. Niedawno jednak naukowcy odkryli, że zmniejsza on także bóle kolan poprzez zmniejszenie stanu zapalnego. W badaniu z udziałem 261 pacjentów z umiarkowanym lub silnym bólem stawów kolanowych wykazano, że imbir zmniejsza ból kolan podczas stania i chodzenia. Gotowanie z dodatkiem imbiru może poprawić smak wielu potraw przy jednoczesnym zmniejszeniu dolegliwości bólowych. 

 

Unikaj oczyszczonych węglowodanów.

Niektóre badania sugerują, że dieta bogata w oczyszczone węglowodany może powodować zwiększanie się stanu zapalnego. Należy wyeliminować z diety białe pieczywo i makaron, dzięki temu nie tylko zadbasz o swoje stawy, ale możesz także zrzucić kilka kilogramów.

źródło: tipy.pl

0 comments