Jak wzmocnić osłabiony organizm?

  • Posted by Oktawia
  • September 28, 2020 2:31 PM CEST
  • 0 comments
  • 133 views

Twoje ciało składa się ze złożonego zestawu połączonych ze sobą układów, takich jak układ nerwowy, układ oddechowy, układ pokarmowy, układ sercowo-naczyniowy, układ odpornościowy i układ mięśniowo-szkieletowy. Wszystkie one współpracują ze sobą, aby utrzymać Cię przy życiu. Bez odpowiedniej opieki i właściwego wsparcia systemy te mogą ulec pogorszeniu, co przekłada się na słabe zdrowie i złe samopoczucie.

Aby zachować zdrowie i wzmocnić wszystkie układy organizmu, należy:

  • zdrowo się odżywiać,
  • regularnie ćwiczyć,
  • prowadzić zdrowy tryb życia.

Zdrowa dieta – to podstawa!

Przede wszystkim ważne jest, by włączyć w obfitych ilościach owoce i warzywa do swojej diety. Dieta bogata w owoce i warzywa może poprawić układ sercowo-naczyniowy, zmniejszając ryzyko wystąpienia nadciśnienia, chorób serca lub udaru. Może również poprawić funkcjonowanie układu pokarmowego, dostarczając organizmowi błonnika, który zapobiega zaparciom.

Aby utrzymać dobrze zbilansowaną dietę, należy codziennie spożywać 2 szklanki owoców i 2,5 szklanki warzyw. Dodatkowa wskazówka jest taka, by starać się jeść różnorodne warzywa, w tym:

  • zielone warzywa liściaste, takie jak kapusta, szpinak i jarmuż,
  • jaskrawo pomarańczowe, żółte i czerwone warzywa, takie jak marchew, papryka i pomidory,
  • warzywa korzeniowe, takie jak ziemniaki, bataty, cebula i czosnek.

Warzywa i owoce to nie wszystko – co jeszcze powinna obejmować dieta wzmacniająca organizm?

Do tego należy wnieść do swojej diety produkty pełnoziarniste. Pełne ziarna zawierają wiele ważnych składników odżywczych, takich jak błonnik, żelazo, magnez, cynk, witaminy z grupy B i inne. Wszystkie pomagają w funkcjonowaniu wielu układów organizmu. Przyczyniają się one do lepszego krążenia krwi, prawidłowego trawienia, optymalnego funkcjonowania układu odpornościowego. Co więcej, umożliwiają też układowi nerwowemu wysyłanie sygnałów w całym organizmie. Przykładowe, dobre źródła pełnoziarnistych produktów to owies, pszenica, brązowy ryż, żyto, komosa ryżowa i kuskus.

Warto jeszcze wspomnieć na temat wysokiej jakości białka, które pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu układu odpornościowego. Poza tym utrzymuje układ sercowo-naczyniowy i oddechowy oraz odbudowuje mięśnie po treningu. Ryby, drób, produkty mleczne, czy nasiona – w nich wszystkich odnajdziesz ten niezbędny dla wzmocnienia organizmu składnik.

Wsparcie dla zbilansowanego odżywiania: suplementy diety

Jeśli starasz się dobrze odżywiać, ale mimo to – chcesz mieć dodatkową pewność, że Twojemu ciału nie zabraknie żadnego z potrzebnych wartości odżywczych: suplementy diety mogą dać taką gwarancję. Wiele osób dorosłych i dzieci w Polsce, jak i na całym świecie przyjmuje dzisiaj jedną lub więcej witamin, czy innych suplementów diety jako integralny element rutyny żywieniowej.

Oprócz witamin suplementy diety mogą zawierać na przykład:

  • minerały,
  • zioła,
  • inne składniki roślinne,
  • aminokwasy
  • enzymy.

Suplementy diety występują w różnych formach, aby każda osoba zainteresowana wdrożeniem ich do swojej diety znalazła tę najbardziej dopasowaną do preferencji własnych. Dlatego można dostać suplementy w tabletkach, kapsułkach, lizakach, żelkach i proszkach, jak również w napojach. To nie wszystko – popularne są również te w formie batonów energetycznych. Jedno jest pewne – warto nimi uzupełniać swoją dietę w zgodzie z potrzebami organizmu.

Prawidłowe nawodnienie organizmu

Bez względu na to, czy mowa o posiłkach, czy suplementach – do każdej zbilansowanej diety koniecznie dołożyć trzeba również odpowiednie nawodnienie organizmu. Woda jest niezwykle ważną częścią każdej diety - to bez niej organizm nie jest w stanie przeżyć więcej niż kilka dni. Picie wody pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu mięśni i układu pokarmowego. Z tych powodów, aby wzmocnić organizm i zachować zdrowie, należy codziennie pić wystarczającą ilość płynów, tym samym uzupełniając wodę traconą w ciągu dnia poprzez pocenie się, oddawanie moczu, a nawet oddychanie.
ewne – warto nimi uzupełniać swoją dietę w zgodzie z potrzebami organizmu.
Prawidłowe nawodnienie organizmu

Bez względu na to, czy mowa o posiłkach, czy suplementach – do każdej zbilansowanej diety koniecznie dołożyć trzeba również odpowiednie nawodnienie organizmu. Woda jest niezwykle ważną częścią każdej diety - to bez niej organizm nie jest w stanie przeżyć więcej niż kilka dni. Picie wody pomaga w prawidłowym funkcjonowaniu mięśni i układu pokarmowego. Z tych powodów, aby wzmocnić organizm i zachować zdrowie, należy codziennie pić wystarczającą ilość płynów, tym samym uzupełniając wodę traconą w ciągu dnia poprzez pocenie się, oddawanie moczu, a nawet oddychanie.

0 comments