Życiowe motto Kate Moss zakazane - Piekniejsze.pl

Życiowe motto Kate Moss zakazane

Życiowe motto Kate Moss zakazane, fot. pixabay

Życiowe motto modelki Kate Moss “Nie ma w życiu nic lepszego od chudości” wydrukowano na koszulkach dla dzieci i nastolatek. Koszulki cieszyły się powodzeniem, a mimo to reklama t-shirtów z nadrukowanym mottem modelki została zakazana, a produkt wycofany ze sprzedaży. Słusznie?

Motto dla przyszłych anorektyczek

Kate Moss, modelka słynące z tego, że nie stroni od używek i odżywia się głównie szampanem w 2009 wyznała mediom swoje życiowe motto. Podczas wywiadu dla jednego z brytyjskich portali modowych na pytanie o życiowe motto Moss odpowiedziała, że ma ich wiele, jednak jej ulubione to “nothing tastes as good as skinny feels” (pol. nie ma nic milszego od czucia się chudą). Wypowiedz modelki nie tylko szybko stała się mottem dorastających dziewczyn, ale spotkała się z olbrzymią krytykę. Życiowe motto Kate Moss uznano za szkodliwe dla młodych kobiety, promujące anoreksję i niezdrowy tryb życia. Wśród krytyków wypowiedzi Moss znalazły się m.in działaczki organizacja Say No to Size Zero (Stop dla Rozmiaru Zero) i Beating Eating Disorders (BEAT).

Promocja chudości wśród dzieci zakazana

Popularny w Wielkiej Brytanii i w Stanach Zjednoczonych sklep internetowy z upominkami i koszulkami Zazzle.com wprowadził do swojej oferty t-shirty dla dziewczynek od 10 roku życia. Na białym tle wydrukowano słynne życiowe motto Kate Moss “Nothing tastes as good as skinny feels”. Reklama i sprzedaż produktu zostały zakazane przez brytyjską Komisję Etyki Reklamy. Komisja uznała, że slogan na koszulce promuje anoreksję, niedowagę i nie jest odpowiedni dla nastolatek. Według Komisji motto Kate Moss zachęca dzieci i nastolatki do głodzenia się i przyczynia się do problemów z odżywianiem.

Koszulkę w cenie 14 funtów dla Zazzle wyprodukowała amerykańska firma Teen Modeling. Katie Green, była modelka marki Ultimo, obecnie działająca w organizacji Say No to Size Zero na łamach brytyjskiego dziennika “The Daily Mail” przypomniała, że w samej Wielkiej Brytanii ponad milion nastolatek cierpi na zaburzenia odżywiania i sprzedaż t-shitrów promujących chudość jest szkodliwa, nieetyczna i niestosowna. Według Green, promowanie sloganów w stylu “nie ma nic lepszego od chudości” to zwyczajnie robienie krzywdy młodym kobietom. Zazzle wycofało ze sprzedaży koszulki z nadrukowanym mottem Kate Moss, usunięto ze sklepu reklamę produkty na której mała dziewczynka dumnie prezentowała koszulkę promującą chudość. Zakazano również sprzedaży śpiochów dla noworodków z nadrukowanym hasłem “nie karm modelki”.

Źródło: interia.pl