Historia najbogatszej kobiety świata i jej marki kosmetycznej, która zmieniła świat - Piekniejsze.pl

Historia najbogatszej kobiety świata i jej marki kosmetycznej, która zmieniła świat

Historia najbogatszej kobiety świata i jej marki kosmetycznej, która zmieniła świat
Historia najbogatszej kobiety świata i jej marki kosmetycznej, która zmieniła świat, fot. pixabay

Pielęgnacja, prokonsumenckie podejście i pokonywanie granic – to sprawiło, że L`Oreal oczarowało świat i nadal to robi. Poznajmy interesującą historię tej marki.

Od chemii wszystko się zaczęło

Eugène Schueller – farmaceuta, przedsiębiorca i chemik w dwupokojowym, niewielkim paryskim mieszkaniu pracuje nad składem farby do włosów o nazwie “Aureola”. Jego pomysł jest taki, by nowo stworzony produkt skierować do fryzjerów w stolicy i podbić serca zawsze znanych ze stylu i klasy mieszkanek Paryża. Wkrótce zakłada “Francuską Fabrykę do produkcji nieszkodliwych farb do włosów” i w 1908 roku składa wniosek o swój pierwszy patent. Ideą Schuellera jest tworzenie farb, które nie są oparte o hennę i inne składniki mineralne, które fundują Francuzkom trwały, ale sztucznie wyglądający kolor.

Przeczytaj też:5 największych mitów kosmetycznych

 

Do ogółu przez prasę

Początki XX wieku to rozkwit prasy i Schueller dobrze o tym wiedział, publikując regularnie w Le Coiffure. Na łamach pisma wypowiadał się na temat testów płatkowych, które niedługo później zostaną uznane za zupełnie normalne. Niedługo później młody wynalazca wkupi się w łaski francuskich fryzjerów, blisko współpracując z byłym stylistą rosyjskiego dworu, założy także szkołę farbowania włosów i szybko wyjdzie ze swoją działalnością poza stolicę, by rozkochać w swoim pomyśle na włosy całą Francję, dotarcie do rynku USA okazuje się wyjątkowo ekspresowe.

Przeczytaj też:Drogerie w Polsce wycofują rosyjskie kosmetyki

 

L`Oreal, czyli aureola

Nazwa marki Loreal oznacza aureolę, a nawiązuje poza nazwą pierwszej farby do stworzenia na włosach czegoś, co unosi całą twarz, rozjaśnia ją i odmładza. Ale aureolą nazywano też w ówczesnych czasach specyficzną fryzurę w postaci wianka na głowie, z którego nie wystawały żadne końcówki włosów.

Jednym z przełomowych odkryć Schuellera był produkt rozjaśniający włosy, który szturmem wdarł się na paryskie salony. Są lata 20. XX wieku, kobiety zaczynają pęd ku emancypacji, ale produktom marki udaje się dotrzeć do masowej świadomości, wykorzystując jeszcze edukację. To czas, w którym ludzie nadal stosunkowo rzadko myją włosy, a L’oreal wprowadza na rynek szampon, co ma uwrażliwić społeczeństwo na ważność zachowywania higieny osobistej. Po drodze marka popularyzuje niezwykle trwały preparat do koloryzacji, który zapewnia penetrację włókien włosów i wypuszcza w eter pierwszą śpiewaną reklamę radiową.

Przeczytaj też:Jak wyposażyć Jak wyposażyć kosmetyczkę? Sprawdź nasze rady

 

Włosy muszą być wolne

Po śmierci założyciela L’oreal nie odchodzi od wcześniejszych standardów. Dalej prowadzi ekspansywną politykę i próbuje odejść od tego, co kobiety w stylizowaniu włosów najbardziej boli, czyli sztywności utrwalanych fryzur. Udaje się to m.in. dzięki kosmetykom jak L`Oreal Net, który wkrótce poza salonami staje się dostępny dla konsumentów. Marka pojawia się na giełdzie i nadal stawia na rozwiązania nietypowe, promując kosmetyki bardziej wyrafinowane niż mydła.

Włosy marki L`Oreal to połączenie niezwykłej pielęgnacji ze skuteczną koloryzacją i prokonsumenckim podejściem do kosmetyków domowych. To właśnie ta marka sprawiła, że koloryzacja domowa stała się dostępna. Nad całym biznesem przez lata czuwała Liliane Bettencourt, córka założyciela, która w 2017 roku została przez Forbes uznana za najbogatszą kobietę świata.

Przeczytaj też:Różne typy cery różne kremy do twarzy! Rozpoznaj swój typ i dobierz do niego właściwe kosmetyki pielęgnacyjne!